partinin veya bir kuruluşun en üst düzeyde yönetimiyle görevli kişi olarak tanımlanabilir.Liderlik; belirli şartlar altında belirli kişi ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere organizasyonun diğer elemanlarını etkileme, motive etme ve yönlendirme süreci olarak tanımlanabilir.Liderlik, belli bir durumda, belli bir alanda ve belli koşullar altında bir grup içindeki;insanlara örgütsel hedeflere ulaşmada yardımcı olacak deneyimleri aktarma ve uygulanan liderlik türünden hoşnut olmalarını sağlayarak grubu etkileme süreci olarak tarif edilebilir.
YÖNETİCİ LİDER
- Yönetir Yaratır, yenilik yapar
- Düzeni sürdürür Farklılık yaratır
- Koruyucu Geliştirici
- Bir kopyadır Orijinaldir
- Sistem ve yapılara odaklaşır İnsana odaklaşır
- Kontrole güvenir ve etkin kılar İnsanlarda güven duygusunu geliştirir
- Kısa vadeli bakar Uzun vadeli bakar
- Nasıl ve ne zaman sorularını sorar Niçin sorularını sorar
- Mevcut durumu savunur Statükoya meydan okur
- İşleri doğru yapmaya çalışır Doğru işleri yapar
- Ulaşmak istediği amaç ve hedefleri belirleyerek stratejileri oluşturmak
- Vizyon sahibi olmak
- Yaratıcı olmak
- Duyarlı olmak
- Dürüst ve güven verici olmak
- Çalışanları motive etmek, gelişmelerini sağlamak
- Sistemi bir bütün olarak görmek
- Takım çalışması yararına inanmak
- Kişiler arası etkin iletişim kurabilmek ve sürdürmek, eldeki verileri kullanarak bilgi ile yönetmek
- Lider, doğruluk ve hakkaniyet ilkelerini hayata geçirir.
- Lider astlarının sorunlarına duyarlı olur, farklı görüşlerin ifade edilmesine
imkân tanır. - Kurumsal başarı için; kimlik, katılım, hakkaniyet ve yetkinlik ilkelerini temel alır.
- Lider çalışanları motive eder.
- Çalışanların kimliğine değer veren bir çalışma kültürü oluşturarak sorunlara
yaklaşır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder