15 Mayıs 2014 Perşembe

Etik Liderlik

  Lider; sözlük anlamı olarak, yönetimde gücü ve etkisi olan kimse, önder,  şef, bir
partinin veya bir kuruluşun en üst düzeyde yönetimiyle görevli kişi olarak tanımlanabilir.Liderlik; belirli  şartlar altında belirli kişi ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere organizasyonun diğer elemanlarını etkileme, motive etme ve yönlendirme süreci olarak tanımlanabilir.Liderlik, belli bir durumda, belli bir alanda ve belli koşullar altında bir grup içindeki;insanlara örgütsel hedeflere ulaşmada yardımcı olacak deneyimleri aktarma ve uygulanan liderlik türünden hoşnut olmalarını sağlayarak grubu etkileme süreci olarak tarif edilebilir.

YÖNETİCİ                                                                 LİDER
  • Yönetir                                                    Yaratır, yenilik yapar
  • Düzeni sürdürür                                     Farklılık yaratır
  • Koruyucu                                                Geliştirici
  • Bir kopyadır                                            Orijinaldir
  • Sistem ve yapılara odaklaşır                 İnsana odaklaşır
  • Kontrole güvenir ve etkin kılar              İnsanlarda güven duygusunu geliştirir
  • Kısa vadeli bakar                                    Uzun vadeli bakar
  • Nasıl ve ne zaman sorularını sorar       Niçin sorularını sorar
  • Mevcut durumu savunur                       Statükoya meydan okur
  • İşleri doğru yapmaya çalışır                  Doğru işleri yapar 
   Liderin taşıması gereken özellikler şunlardır:
  • Ulaşmak istediği amaç ve hedefleri belirleyerek stratejileri oluşturmak
  • Vizyon sahibi olmak
  • Yaratıcı olmak
  • Duyarlı olmak
  • Dürüst ve güven verici olmak
  • Çalışanları motive etmek, gelişmelerini sağlamak
  • Sistemi bir bütün olarak görmek
  • Takım çalışması yararına inanmak
  • Kişiler arası etkin iletişim kurabilmek ve sürdürmek, eldeki verileri kullanarak bilgi ile yönetmek
  • Lider, doğruluk ve hakkaniyet ilkelerini hayata geçirir. 
  • Lider astlarının sorunlarına duyarlı olur, farklı görüşlerin ifade edilmesine
    imkân tanır.
  • Kurumsal başarı için; kimlik, katılım, hakkaniyet ve yetkinlik ilkelerini temel alır.
  • Lider çalışanları motive eder.  
  • Çalışanların kimliğine değer veren bir çalışma kültürü oluşturarak sorunlara
    yaklaşır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder